مخازن آب و نکاتی درباره آن

دوشنبه 15 مهر 1398
13:12
آی آر مخزن

همانطور که میدانید مخازن آب انواع مختلفی دارند که متناسب با نیاز شما جنس آن انتخاب میشود. جنس مخزن آب ایستا پلیمر شریف متناسب با نیاز شما میتواند از جنس کامپوزیت، گالوانیزه، پلی اتیلن، جی آر پی ، اف آر پی، اس ام سی و ... باشد.

برای ساخت مخازن آب نکاتی باید مورد توجه قرار بگیرد:

1) چه جنسی باید استفاده کنیم؟

گزینه های مختلفی را که از لحاظ ساخت و ساز و سرویس مخازن آب یا مخازن برای ذخیره آب در دسترس هستند ، آماده استفاده می باشد.
2) چه کسی از این مخزن آب استفاده می کند و از کی؟

مخازن آب از دوران باستان تاكنون در مناطق خشك يا مكان هاي مستعد محاصره مشاهده شده است. این مخازن آب می تواند برای مصارف خانگی یا اجتماع باشد و بسیار غالباً زیر زمینی و یا حتی در حفره های طبیعی مرتب شده اند.
3) چرا؟

اراضی خشک امروزی بیش از 40 درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهد و 2.3 میلیارد نفر از آن سکونت دارند ، که مربوط به حدود یک سوم از جمعیت جهان است. تأثیر فقر بیشتر در مناطق خشک دیده می شود.
در چنین شرایطی مخازن آب قادر به ذخیره مقدار زیادی آب (و عمدتا آب باران) به مبارزه با کمبود آب کمک می کنند و بنابراین تأثیر فقر را در جمعیت کاهش می دهند.
4) چه کسی در درجه اول نگران است؟ اماکن یا زمینه هایی که در این روش مناسب ترین به نظر می رسد


مخازن و مخازن آب در شرایط متنوعی قابل استفاده هستند.


اولا ، در مناطقی به دور از سیستم های آبی اما با بارندگی نسبتاً زیاد ، می توان از آنها برای بازیابی آب باران و مدیریت منابع استفاده کرد. با این وجود ، از مخازن قابل استفاده در کلیه مناطق خشک که در آن ذخایر آب موجود ضروری است (برای مقابله با خرابی منابع ، منبع آلوده بالقوه و غیره) استفاده می شود.

علاوه بر این ، مخازن آب را می توان در محیط روستایی استفاده کرد که در آن به طور معمول مکانی برای نصب حجم زیادی از انبارها و همچنین در شهری وجود دارد که مساحت بزرگ سقف ها یک روش عالی برای بازیابی آب است. به دلایل آشکار اندازه ، مدل های کوچکتر یا حتی زیرزمینی در شهر ضروری هستند.

ایستا پلیمر شریف سازنده انواع مخزن آب مخازن بازیابی آب باران حتی در مناطقی که مشکل خشکسالی ندارند ، می توانند مفید باشند زیرا می توانند در آب اصلی صرفه جویی کنند. آب حاصل از بازیافت به راحتی می تواند برای حمام ، شستشو یا آبیاری استفاده شود که تأثیر مالی مصرف آب را کاهش می دهد و بنابراین فقر را کاهش می دهد.

لطفاً به ورق E4 بازیابی آب باران مراجعه کنید.

سرانجام ، مخازن آب و مخازن نیز می توانند به سادگی برای ذخیره آب گرفته شده از هر نوع منبع (چاه ، رودخانه و غیره) مورد استفاده قرار گیرند. بنابراین می توان ذخایر نزدیک احداث کرد و آب را در انتظار فصل خشک که در طی آن دوره خشک شدن آب ذخیره می شود ، ذخیره کرد.
5) چه نوع مخزن / مخزن آب باید ساخته شود؟ از چه ماده ای باید استفاده شود؟
الف) اندازه مخزن چقدر باید باشد؟

مخازن کوچک در صورت وجود آب کافی (ایده آل در نزدیکی آب ، بارندگی زیاد ، و غیره) ایده آل هستند زیرا به سرعت پر می شوند اما می توانند به راحتی تخلیه و تمیز شوند. به عنوان مثال ، در شمال شرقی تایلند (میزان بارندگی در حدود 1500 میلی متر در سال) از 2 کاسه m3 استفاده می شود که حدود 40 متر مکعب در سال است و بنابراین نیازهای آب سالیانه سالانه یک خانواده را تأمین می کند.

در مقابل ، در صورت وجود کمبود آب برای مدت طولانی ، مخازن بزرگ توصیه می شود. به عنوان مثال ، در مواردی که میزان بارندگی کمتر است یا در یک دوره کوتاه تر پخش می شود ، این مورد است. بنابراین ، در جزایر سالووم در سنگال (بارندگی 380-800 میلی متر در سال) ، آب باران تا شش ماه در 15 مخزن m3 ذخیره می شود و 30 m3 مخازن آب زیرزمینی در استان گانزو در چین یافت می شود (میزان بارش 300-400 میلی متر در هر بار) سال)

فرمول زیر به طور کلی می تواند برای محاسبه حجم ایده آل برای یک مخزن استفاده شود: حجم مخزن = t. ن. q + eT که در آن t طول دوره خشک ، تعداد افرادی که از آب ذخیره شده در مخزن استفاده می کنند ، میزان مصرف روزانه در هر فرد و میزان تلفات ناشی از تبخیر در فصل خشک را نشان می دهد.


[ بازدید : 224 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
آی آر مخزن تولید کننده انواع مخازن آب شرب، مخازن اسیدی، مخازن سوخت، مخازن کامپوزیت، گالوانیزه، پلی اتیلن و ...
تلفن تماس:
02144787172
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مخزن آب | مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]