تانکر های آب برجی

دوشنبه 20 مرداد 1399
10:57
آی آر مخزن

برج تانکر آب سازه ای بلند است که از یک مخزن آب ساخته شده در ارتفاع کافی برای تحت فشار قرار دادن سیستم توزیع آب برای توزیع آب آشامیدنی، و تأمین فضای اضطراری برای حفاظت از آتش ساخته شده است. در بعضی جاها از اصطلاح ایستاده برای تعویض برج تانکر آی استفاده می شود. برج های آب از جنس های مختلفی میتوانند باشند غالباً در کنار مخازن سرویس های زیرزمینی یا سطحی فعالیت می کنند، و آب تصفیه شده را در نزدیکی محل استفاده خود ذخیره می کنند. مخزن آب کامپوزیتی یکی از بهترین گزینه ها برای ساخت تانکرهای برجی است.

انواع برج مخزن آب

سایر انواع برج های آب فقط می توانند آب خام (غیر قابل شرب) را برای حفاظت در برابر آتش سوزی یا اهداف صنعتی ذخیره کنند و ممکن است لزوماً به یک منبع آب عمومی وصل نشوند.


برج های آب قادر به تأمین آب حتی در حین قطع برق هستند ، زیرا آنها به فشار هیدرواستاتیک تولید شده توسط ارتفاع آب (به دلیل گرانش) متکی هستند تا آب را به سمت سیستم های توزیع آب خانگی و صنعتی سوق دهند. با این حال ، آنها نمی توانند آب را برای مدت طولانی بدون برق تأمین کنند، زیرا به طور معمول یک پمپ برای پر کردن مجدد برج مورد نیاز است.

یک برج آب همچنین به عنوان یک مخزن برای کمک به نیازهای آب در زمان استفاده اوج استفاده می شود. سطح آب در برج به طور معمول در ساعات اوج استفاده روزانه سقوط می کند و سپس یک پمپ آن را در طول شب دوباره جمع می کند. این فرآیند همچنین از یخ زدگی آب در هوای سرد جلوگیری می کند ، زیرا برج دائماً تخلیه و مجدداً تخلیه می شود. برای افزایش طول عمر تانکرهای برجی میتوان از مخازن آب گالوانیزه هوایی نیز استفاده نمود.

اشکال مختلف تانکرهای برجی


اگرچه استفاده از مخازن ذخیره آب بالا از زمان های بسیار قدیم به اشکال مختلف وجود داشته است ، اما استفاده مدرن از برج های آب برای سیستم های آبرسانی عمومی تحت فشار در اواسط قرن نوزدهم توسعه یافته است ، زیرا پمپاژ بخار رایج تر شده است ، و لوله های بهتری که بتوانند از آن استفاده کنند.

فشارهای بالاتر ایجاد شد. در انگلستان ، استندپ های لوله ای از لوله های بلند، در معرض n شکل تشکیل شده بودند که برای کاهش فشار و تأمین ارتفاع ثابت برای موتورهای پمپاژ محور بخار که تمایل به تولید یک جریان پالس داشتند، در حالی که سیستم توزیع آب تحت فشار به فشار ثابت نیاز داشت.

استند لوله ها همچنین یک مکان ثابت مناسب برای اندازه گیری نرخ جریان فراهم می کردند. طراحان به طور معمول لوله های بلندر را در سنگ تراشی های تزئینی یا سازه های چوبی محصور می کردند. در اواخر قرن نوزدهم ، ایستگاه های ایستاده شامل مخازن ذخیره سازی برای تأمین نیازهای روزافزون شهرها در حال رشد بود.

مخازن هوایی قدیمی


بسیاری از برج های اولیه آب در حال حاضر از نظر تاریخی مهم تلقی می شوند و در فهرست های مختلف میراث در سراسر جهان گنجانده شده اند. بعضی از آنها به آپارتمان یا پنت هاوس های اختصاصی تبدیل می شوند.

در مناطقی خاص ، مانند شهر نیویورک در ایالات متحده ، برج های آب کوچکتر برای ساختمانهای منفرد ساخته می شوند. در کالیفرنیا و برخی ایالت های دیگر ، برج های آب خانگی محصور شده توسط سایدینگ (مخازن) یک بار ساخته شده بودند (1950 - 1930) برای تهیه خانه های فردی. آسیاب های بادی آب را از چاه های حفر دستی به داخل مخزن در نیویورک پمپ می کنند.


برچسب ها: مخزن آب ,
[ بازدید : 1269 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
آی آر مخزن تولید کننده انواع مخازن آب شرب، مخازن اسیدی، مخازن سوخت، مخازن کامپوزیت، گالوانیزه، پلی اتیلن و ...
تلفن تماس:
02144787172
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مخزن آب | مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]